lördag 14 september 2013

Träning på Hoga


Åkte till Munkedal o Janne idag. Väldigt nöjd med Disco. Hade en fin känsla hela tiden nästan.
Vi började i lite lägre form o h-ställningen funkade direkt. Han jobbade på av sig själv. En skänkelvikning åt varje håll gick bra.  Lite trassel i skolorna som vanligt, men om jag har honom mer igång blir det bättre. Måste va noga med hörnpasseringen innan jag börjar.
Fina fattningar, men jag måste passa så att han inte blir för hög i formen o släpper ryggen. Det måste kunna gå att ställa utåt-inåt-utåt utan motstånd o utan att han ändrar tempot. Tog in framdelen lite på långsidorna o det var lättare denna gången. På volten får jag passa så att han inte blir gunghäst. Några linjer i förvänd gick ok, men helst ska han vara lite kvickare. Vände rätt upp ett par gånger i galopp med halt vid x. Fick ha honom samlad men lägre form. Han ställde upp mycket bättre än förra gången då jag tränade detta!
Trampade in honom lite i skritten, svårt men det blir också bättre o bättre.
Vi avslutade med galopplängningar. Han kämpar på o tar i så gott han kan, måste tänka bogen in då jag ökar. Skulle önska att han kom upp lite mer i fronten, men det är ganska ok.
Jättenöjd med träningen!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar