söndag 15 september 2013

Skänkelvikning Nej, sluta Ja


Skulle rida upp LA:3 idag. Började med lite uppvärmande övningar. Disco var superslö o hade ingen större lust att göra någonting. 
Fick jobba i galopp på volten för att försöka få kvickare steg. Degigt, men traven kändes ok.
Några längningar gick ganska bra. 
Skänkelvikning. Där tog det stopp.... Gick absolut INTE. Ingen tvärning, bogen ut, vek sig i sidan, alla tänkbara fel. Bedrövligt av en 9-årig häst. Jag skämdes att jag inte fick till det. Efter 1000 försök så började han bjuda o kom upp sig i fronten. DÅ gick det bra. En gick riktigt fint tillslut. Puuust.

Red upp programmet o det gick ganska bra, så jag var nöjd. Låg på 6:or o 7:or samt 8 för skritten. Detta programmet känner jag att det är ungefär här han är i sin utbildning.

Vi tog lite skolor i trav efteråt. Hyfsade öppnor och hör o häpna: några riktigt fina slutor!!!!
Ibland är världen upp o ner....

Jag måste tänka på: Långa ben, trampa ner i inner stigbygel
Skänkelvikningen: Första steget in skall vara i rörelseriktningen, sedan mjukt ställa om, ordentligt tag i yttertygeln så bogen hålls på plats. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar