torsdag 12 september 2013

Cobben byter!


Det har blivit bättre i galoppen tycker jag. Disco orkar vara kvick iaf bitvis... beror väl på hur kvick jag är själv!
Åkte ut o red i ridhuset, hade lyxen att vara ensam. Kunde i lugn o ro rida o testa lite övningar. Såg ganska ok ut i spegeln o Disco jobbade på bra. Förutom dessa **** skänkelvikningar. Jag trodde vi kommit över dem, men tydligen inte. Han flyttar ok åt sidan, men kärvar med ställningen, inte bara lite....
För utom detta var jag nöjd.

Idag kom Janne o jag bad honom sitta lite på Disco. Han kände på galoppen som såg bra ut. Han fick testa några skänkelvik o Disco gapade o var ovillig till att börja med, men gav med sig efter ett par försök. Jag måste träna lite mer på detta känner jag.

Cobben o Sandra tränade galoppfattningar. Han blev verkligen superfin o fick en otrolig gång. Gud vad han kan röra sig om han bara vill den hästen! Han var helt loss o fin i hela bogpartiet.
Sandra fick göra ett par byten snett igenom. Detta tycker Cobben är kul o inte speciellt svårt. Bådar gott för framtiden. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar