söndag 29 april 2012

Mellangalopp:)


Idag hjälpte Janne mig i Lysekil. Vi tog det lite försiktigt efter gårdagens träning, men Disco kändes fräsch o fin. Han blev tom bättre mot slutet.

Jag måste tänka på att rida mellan bokstäverna o inte slarva. På kortsidorna ska han vara rak o jag måste rida på framåt, så han inte hamnar i "tunggung".
Ska också tänka på att han inte välter inåt i 10m travvolterna, spec i h varv. Längningarna i trav har blivit stabilare o det är bra. 
Skänkelvikningarna är fortfarande jobbiga, där måste jag hela tiden titta vart jag ska för att hålla linjen.  

En sak gladde mig idag o det var fina galopplängningar. Han var i uppförsbacke o jobbade på fint i längningen, gick tom att komma tillbaka ok. De bästa han gjort någon gång:)  Annars har galopplängningarna varit lite springiga o han har blivit flack. Har jag drivit för mkt har det lätt blivit bock... Kanske har han blivit lite starkare nu.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar