måndag 12 mars 2012

Träning i ridhuset


Igår red jag ut en sväng o klättrade. Vi travade några backar, så han är nog mör i baken idag. Men skönt att rida ute  när det är så härligt väder.
Eftersom jag var ledig idag passade jag på att åka ut till ridhuset. Hade gjort upp en plan för hur jag skulle rida, bla program, men den fick revideras för det var andra ryttare i ridhuset. 
Började på volten i trav med kvicka övergångar, fick en härlig ridkänsla i uppförsbacke. Gjorde några travlängningar o hej vad han tog i!!! Nu orkar han lite längre sträckor! Kul.
Red lite snett igenom sidvärts med avbrott. Han gjorde det bra, men skulle vilja ha mer energi, det blir segt. Likaså blev slutorna längs långsidan...
Galopp på volten. Bra känsla i båda varven. Fina fattningar från trav, däremot lite sega skrittfattningar. Men han gjorde väldigt fin förvänd galopp i v varv på volten i fin balans. I h varv var det lite jobbigare.
Längningar i galopp gick över förväntan, kändes iaf som han tog i, sen kunde upptagen varit bättre.

Jag är så nöjd med min lille pålle, nu är han rolig att rida! Man känner att han är på rätt väg. För ett år sedan var jag förtvivlad för att inget funkade. Men tack vare Jannes hjälp o Pernillas tro på hästen så började det sakteliga gå framåt igen, men det tog faktiskt nästan ett år innan det vände. Sån tur att jag väntade ut honom! Alla hästar är olika o måste få vara det. Behöver hästen mer tid så ska den få det!

3 kommentarer:

  1. Va härligt att det börjar gå framåt igen!

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att du är nöjd för en gångs skull!

    SvaraRadera