söndag 25 september 2011

Tomas Ledin på Rondo


Några goa kompisar o jag åkte ner med buss till Göteborg o Rondo för att se på Tomas Ledin på lör kväll. Har ju nästan haft Tomas Ledin med modersmjölken... På något sätt har han varit med under min uppväxt med ett antal LP-skivor o uppträdanden. Men nu var det länge sen sist.
Först åt o drack vi gott, humöret var på topp. Sen var det dags för show.
Vilken show! Herregud, jag njöt varenda sekund. Vilken man. Still going strong, kanske egentligen ännu bättre nu med några år på nacken. Det var upplagt så man fick följa honom genom åren med sånger o bilder. För utom hans underbara sångnummer var det i övrigt en härlig show med fin dekor, bra musiker, dansare mm.

När det var dags för extranummer stod hela Rondo upp o klappade händerna, han såg faktiskt lite rörd ut. Men finalen gick inte av för hackor, då kom bla Knivhuggarrock, Sensuella Isabella o Inatt är jag din. Då trodde jag taket skulle lätta när alla sjöng o Tomas gav sig ut på bordet...

Ja, dräggel, dräggel, det var den bästa showen jag sett. Gå o se den.

(Bilden är från reklamen för showen. Man får ju inte ta egna bilder.)


2 kommentarer: