lördag 24 september 2011

Rådjur i publiken








Red idag på banan. Han har nu gått 2v o inte gjort så mycket mer än att jag ridit ut + tömkört. Det har ju blåst hela veckan o Disco har varit helvild.... Så jag tänkte idag att han skulle få jobba lite mer "på riktigt" på banan.
Han kändes väldigt fin då jag red fram, men sedan var det sirap. Han var helt mjuk o fin i sidorna, men hästkraken gick inte FRAM. Så tröttsamt. Här har jag hängt som en trasa efter honom hela veckan då jag haft honom i lina. Fick aldrig igång maskineriet där bak o jag såg i skuggan att han var ganska lätt o fin i framdelen, men knep lite med svansen. Då brukar han inte va helt loss i ryggen. I morgon ska jag träna för Janne, så då får han hjälpa mig att få igång honom.

Disco var lite konfunderad för det gick ett rådjur i min trädgård mens jag red. Efter en stund lade det sig ner o följde noga min ritt. Det var nog ett dressyrrådjur. De har sett dressyr här i många år, så de vet hur det ska se ut. När Janne red Cobben i våras lade sig ett alldeles intill ridbanan....
Jag gick in o fick tag i kameran o fotade det.

Nu är jag så arg på Telia så jag får huvudvärk. Har inte bredband ännu. De har kopplat fel ett antal gånger o jag har fått 3 sms att det är lagat, men icke. Har suttit timvis i kö till supporten. Nu har jag iaf fått ett mobilt bredband som varar några dagar. Suck.

Överst är foton på dressyrrådjuret o under dem är Roger Lindbergs foton på mig o Disco.

3 kommentarer:

  1. Underbara bilder på rådjuret! Hon ser liten ut, kanske är det en fjolåring?
    Nu ska jag, Cobben och Sofia ut på vandring i skog och mark. Gott väder här för omväxlings skull.

    SvaraRadera
  2. Magic o Sandra: Våra rådjur är jättemysiga förutom när de äter upp alla våra blommor... Undrar om detta är den geten som förlorade sitt kid i somras när de slog höt. Här går ju också en get med ett kid o en get med två kid. De är allt väldigt söta de små.

    SvaraRadera