söndag 25 september 2011

Janneträning, film




Lite trött efter Ledinkvällen åkte jag ändå till Hoga o tränade för Janne igår förmiddag. O det var tur för det gick ganska bra.
Disco hade ju inte gått någon träning på länge, så vi tog det lite lugnare. Han fick börja i lite lägre form tills han kom igång. Janne tyckte han såg ganska fin ut. Efter hand fick jag plocka upp honom i formen. Gjorde övergångar o lite skolor på volten, även ett par bakdelsvändningar. Galopperade några varv åt båda hållen i ganska fräscht tempo.
Skänkelvikning. Gjorde halva diagonalen sidvärts, sedan rakt fram. Jag måste vara kvick o effektiv, annars tappar han engagemanget o släpar baken. Detta bör han kunna nu o vi måste se till att det funkar!
Testade ett par längningar i trav o galopp. Jag var faktiskt ganska nöjd!
Det svåra o jobbigaste kom när jag skulle korta galoppen. Både jag o Disco tog i så vi stönade o Janne skrattade åt oss... (Jag skyllde på den sena lördagskvällen)

Det var härligt att han kom igång bra o gjorde ett bra jobb, mycket bättre än på lördag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar