lördag 20 augusti 2011

Tankar om sits. Cobbens lillebror





Har "djupstuderat" min sits från filmer på de sista träningarna. Inte så dumt att få se det på det sättet. Man gör saker som man inte alls tycker att man gör när man sitter på hästryggen. Hu. Svart på vitt. Inte bara tränaren som hittar på...
Ser att jag blivit lite bättre med min handställning i traven. Lite bättre skänkelläge. Sitter emot lite bättre än tidigare.
MEN. Jag har massor att arbeta med. Måste få mycket mer kraftfullt säte i galoppen. Ska inte dra upp knäna. Fram med skänklarna. Räta upp mig.
Händerna framme, inte ta dem mot mig. Inte sitta på yttre sittbenet på volterna, you name it...
Borde skaffat en bättre kamera med mer minne.

Sandra o Cobben tränade för Janne igår. Hon var supernöjd. Janne var alldeles till sig o ropade massor av superlativer. Cobben var pigg o alert o jobbade på som aldrig tidigare. Härligt!

Får passa på att gratulera Cobbens lillebror som nu visats på fölbedömning. Lord Othello e. Sir Oldenburg u. Minette ue. Kaliber fick 898897=49p! Uppf. IL Asplund-Svanbäck.
Han visades i Enköping. Bild i Ridsport nr 16 sid 5 i avelsbilagan.

Bilder från när han var nyfödd:
http://discodancer-04.blogspot.com/2011/05/cobben-har-fatt-ett-syskon.html

6 kommentarer:

  1. haha, kul.. Från vår sida så gratulerar vi Frasses lillebror, Titan DS e. Tailormade Temptation u Martinette e. Martini. Han fick 997889=49p. Uppf. Nina Sixtensson. Också bild i Ridsport sidan 5. 1a bild på rad 3. :-)) (Martinette är då Fuxens mamma och Nina är Frasses uppfödare)

    SvaraRadera
  2. VK: Jättefin! Kul när det går bra för de små. Skulle va kul att börja avla igen..

    SvaraRadera
  3. Dah.. Det finns tyvärr alltid något att jobba på med ens sits... :(

    Kika gärna in min blogg
    http://teamdjrk.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Hej Lovisa! Man blir aldrig fullärd...

    SvaraRadera
  5. Ja man får då alltid "passa" på ens sits!

    SvaraRadera
  6. Magic: Hmm ja det är färskvara...

    SvaraRadera