söndag 21 augusti 2011

Ramlade av på Janneträning



Jaha, så har man fått bita i spånet. Inte hälsosamt för en kvinna i sina bästa år. Känns som om man blivit överkörd av ett tåg. Bra ändå att man har lite bra mjukdelar att landa på som tar upp de värsta stötarna. Tur för Janne att han inte skrattade åt mig. Åker väl på att bjuda på tårta nån gång är jag rädd.

Det var inte Discos fel, det var helt o hållet mitt eget. Disco brukar inte bli rädd för saker, så jag är lite väl nonchalant när jag ex kastar av mig jackor o så. Nu kastade jag från mig mobilen som landade på en plastkasse. Disco kastade sig iväg o jag var totalt oförberedd, dumt nog... Man lär så länge man lever...

För att återgå till träningen. Disco var väldigt stel i traven när jag red fram, var ett tag sedan jag red på bana, men han blev jättefin efter en stund som tur var.
Fick jobba i h varv trav med att få till en bra rundning. Bogen med in o visa vägen med tygeln. I v varv får jag hela tiden styra in framdelen o akta så jag inte höjer ytterhanden. Skänkelvikning tog emot för h, men ganska ok för v skänkel. Ökningar gick lite sådär, han tappar rundningen.
Galopp. Ok fattningar. H-galoppen var bättre idag än sist, han ramlade inte ner i djup form hela tiden. Fick däremot driva på fram annars backade han av. V-galoppen har jag fullt upp med att han inte ska glida utåt mot väggarna. Red idag på en lite mindre volt, ett par meter från voltspåret o det var jättebra. Det tvingade mig att rida i varje steg. Lite svag öppna i galoppen, går nu bättre! Längningar i galopp, ganska ok.
Testade några uppridningar i galopp. Går om jag har "fuskgalopp" dvs korta språng utan engagemang.
Snälla tränaren filmade mig bitvis. BRA att titta på när man kommer hem. Är nöjd med min sits i traven förutom mina allt för långa tyglar. Sitter nu något bättre i galoppen, men måste bli ännu starkare i sätet.

Testade idag att rida på 2-delat bett, men märkte ingen skillnad.
Trots mörbultad kropp hade jag en fin ridkänsla bitvis i alla gångarter!
När jag hoppat av hade Janne en "trevlig" kommentar. Förutom att jag var svettig o rullad i sågspån tyckte han att jag hade jag patientfrisyr... (ha,ha)

4 kommentarer:

  1. Haha,ja det va ju shysst av han att tycka att frisyren såg ut som på en patient;)Tur att det gick bra i avramlingen och inte gjorde dej allt för illa!

    SvaraRadera
  2. Magic: hi,hi man får söta komplimanger ibland. Kände mig panerad, färdig att lägga i stekpannan. (svettig + sågspån)

    SvaraRadera
  3. Hanna: Tack! Så kul att höra! Ha det gott.

    SvaraRadera