torsdag 18 augusti 2011

Janneträning




Tränat för Janne idag på Hoga. Var ett tag sedan vi tränade, men han kändes fin på uppvärmningen.
Efter lite övergångar på mittvolten fick jag försöka hitta bakbenen. Han blev rätt fin i traven i båda varven. Gjorde lite skänkelvikningar, ganska ok. Längningarna kunde varit bättre. Hörnpasseringarna är bättre nu, o han jobbar på bakifrån bra. Känns jättefin i h varv, lite bättre där än i v.
Galoppen. Red på volten för att komma igång. Tempoändringar. Red lite öppnatanke längs långsidorna, svårt att inte tvära för mkt. V-galoppen helt ok. I h varv blir han gärna lite för låg, så jag får försöka få upp honom. Tycker det är lättare att rida honom i v-galoppen.

Nöjd med honom, speciellt traven är nu bättre. Men jag fick banne mig slita... Janne höll på att ta kål på mig...

3 kommentarer:

  1. Disco ser riktigt fin ut. Mittenbilden är jätte fin. Ser att Janne får dig att bita ihop :)

    SvaraRadera
  2. MM: Ha,ha, jag är så koncentrerad att jag inte kan prata...

    SvaraRadera