lördag 11 juni 2011

Pernilla rider Disco. Film


Idag var det Pernillaträning. Eftersom jag inte har några tävlingar på gång nu så skulle det passa bra att P red. Jag värmde upp, sedan tog P över. Det jag hade önskat vara att han skulle gå fram fint o uppföra sig väl. Icke... P ville få svar direkt då hon bad honom gå fram o när hon sade till med sporren började han att skjuta... Så första kvarten blev mest "ovan mark". Men P gav sig inte o trots vilda protester började han fatta att han skulle gå fram för lätt tryck med sporren. P var jättenoga med att ofta berömma så fort det blev rätt o hon gav honom hela tiden möjlighet att jobba på ett bra sätt. När han sparkade som mest vände hon runt honom. Så småningom verkade han mer o mer acceptera att lyssna, så efter lång skrittpaus fick jag rida igen. Kändes verkligen att hon jobbat bra för han svarade fint.

Nu är "bara" frågan den om han tänker ta lärdom av detta eller fortsätta att testa mig? Återstår att se. Känns sådär... Är jag tillbaka på ruta 1? Om jag ska kunna gå vidare måste jag förbi denna tröskel. Kan säga att igår kändes han super o gick fram fint, så jag känner mig som sagt undrande....

Anonyma citat: Den som inte är god mot sig själv, kan inte vara god mot andra.



Avslutar med lite romantik. Det är reklamfilmen för Ralph Laurens nya parfym Romance.
http://www.youtube.com/watch?v=gHMONx6A2pA&feature=player_embedded

2 kommentarer:

  1. Pernilla e ju så duktig på att lösa problem!MMCS

    SvaraRadera
  2. MMCS: Absolut! Hon brukar få bukt med det mesta, det håller jag verkligen med dig om. O det känns bra.

    SvaraRadera