söndag 2 januari 2011

December + film






December har varit en spännande månad för mig o Disco. Nytt stall, nya vänner o nya rutiner. Allt har varit positivt o vi har trivts jättebra. Ovant att ha ridhus att rida i då snön yr utanför knutarna! Om man ska leta upp något negativt så är det förstås restiden. Tar ca 30 min var väg. Pengarna. Foder har jag ju hemma så det räcker till flera hästar. Frusna vattenkoppar. INTE kul. Men allt annat har verkligen varit toppen.
Janne har ställt upp o tränat mig + ridit Disco o det är jag väldigt tacksam för.
Mia var här o hjälpte mig att tömköra, det var kanonbra o smakar mer!
Sandra o Cobben har tränat för Malin regelbundet. Ibland har det gått bra, någon gång mindre bra. Sofia har haft bra hoppövningar som har varit nyttiga för både häst o ryttare. Bjudningen kommer mer o mer.

Idag körde vi hem Disco igen. Han ska få semester o jag skall åka iväg en vecka till solen o ha det skönt. Jag åker på torsdag. Simon passar hus o katt, Sofie tar Disco.
Gick bra att köra o han stod helt stilla, trots att det slirade på det hala underlaget. Jag trodde han skulle bli överlycklig att komma hem, men han visade inget alls. Inte ens ett gnägg till Nicke. Nicke verkade inte bry sig så mkt han heller. Men skönt att ha honom hemma igen o skönt att bara gå utanför dörren när han ska ha mat. Skall nu trappa ner ridningen så att han vilar helt från tors till tors.
Kommer att sakna de söta stallkatterna, se bilder.

Innan vi åkte hem passade Janne på att rida honom. Gick ganska bra. Disco "sköt rygg" o samlade sig fint några språng i h galopp. Helt rund över ryggen o hängde ihop hela vägen. Kul att se!
Igår tömkörde jag. Han kändes väldigt fin o mjuk. Lyfte fint över cavalettin. När jag testade Mias övning med lite samling sparkade han åt spöt den fulingen. Jag såg 2 bakhovar nära ansiktet o tänkte på Peter Erikssons blåtiror från en spark. Tur han inte träffade mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar