söndag 5 december 2010

Det snöar o jag rider inne!


Känns fortfarande overkligt. Jag kan gå direkt från stallet till ridhuset! Underbart. Snön vräkte ner, fick sopa av mängder av blötsnö i morse från bilen. Att köra bil utan transport är ju betydligt trevligare än att behöva oroa sig för om man ska komma fram eller inte med hästen i behåll.
När jag kom fram till stallet var det strömlöst. Oj oj, inte lätt att hitta i ett okänt stall som är kolsvart. Hittade fram till boxen där höet förvaras o började treva mig fram. Efter en stund kom ljuset, tack o lov.
Skulle rida på morgonen, så jag gjorde ordning Disco medan han åt. Janne skulle komma o hjälpa på mig o en tjej till.

Började med lite skänkelvikning i skritt o trav. Bra övningar som vi måste fortsätta med. Disco blev ganska ok i traven så vi gick över till galopp. Blev mest jobb på volten. Han lägger gärna in baken lite i båda varven, mest i v varv, så jag fick flytta ut baken i små korta sekvenser. Disco blev väldigt trött o jag fick "bära" runt honom. Ganska nöjd med h varv, men inte så nöjd med v. Känns som om jag inte "får till det" riktigt. Det blir inte helt bra. Får fortsätta att stärka honom. Rida på framåt.

Blev halabalo i hagen igen. Drakblås o full fart i snön. Fattar inte att han orkar springa så efter vårt ridpass... Visserligen hade han stått o vilat en stund o ätit lite hö... Han lugnar sig väl.

Sofie har pyntat i vårt stall här hemma o det blev jättefint!


7 kommentarer:

  1. låter ju hur härligt som helst... länge sen vi var i nåt ridhus vi nu... skulle inte vara dumt när snön vräker ner så det snart går upp till magarna på hästarna igen... som förra vintern...hu
    men de gillar vädret, hästarna iaf, och är piggare o busigare än någonsin

    SvaraRadera
  2. Så skönt att du nu kan fokusera mer på ridningen och slippa behöva oroa dej för körningen i detta väglag!När vistelsen e över så har du nog fått rätsida på han igen i ridningen;)

    SvaraRadera
  3. Mano o Magic: Skulle tro att jag nog är sugen på att rida ut när denna månaden är över... Men nu gäller det att passa på o njuta av att slippa rida i snöfall o att köra släp i snömodd.

    SvaraRadera
  4. Va gott för er med ridhus. De ser ju inte ut att bli ngn bättre vinter i år :)

    SvaraRadera
  5. MM: Jasså ,nu har ni äntligen kommit hem! Var väl skönt. Hoppas ni haft det bra. Nä, vintern började ju ännu tidigare i år. Undrar om det har tänkt att va kallt fram till april?

    SvaraRadera
  6. Nicke ville känna julkänslan så fick ju göra lite fint:) skönt att det går bra med Disco:) /Sofie

    SvaraRadera
  7. Sofie: Det blev jättefint, speciellt ytterdörrarna. synd att inte Nicke ville dricka när glittret kom fram...

    SvaraRadera