torsdag 11 februari 2010

Tröstade mig med nytt träns...





Eftersom jag inte rider Disco nu o det är lite tråkigt tänkte jag att jag skulle trösta mig lite. Shoppa hästsaker / ridkläder gör alltid gott i sinnet (men ej i plånboken). Maken himlar med ögonen o förundras över hur mkt saker (o kläder) man kan behöva till EN häst. Ja, ja, allt är väl inte HELT nödvändigt kanske...
Ha, ha, har en väninna med "schabrakförbud". Hon kan börja sälja...
I alla fall, jag gick o köpte ett nytt tävlingsträns till Disco. Ett Stübbenträns med mjuka fina remmar. Dressyrmodell. Vet att det passar bra för jag har ett lika dant till vardags, bara nosgrimman som på det nya tränset är bredare. Så nu är jag glad!

Är också glad för att vi ska åka till Stockholm i morgon. Se på Hairspray, musicalen med bla Rolf Lassgård o Helena Bergström. Vi ska ha det härligt!!!
Kan helt koppla av för Sandra har kommit hem o tar hand om hästar, katt o hus.

9 kommentarer:

  1. Alltid lika roligt att köpa nya grejer till hästarna!!Hoppas att du snart kan börja rida han igen;))

    SvaraRadera
  2. På ngt konstigt sätt har man alltid med sig något ut när man varit i en hästaffär..

    SvaraRadera
  3. Underbarat att handla hästsaker!! Min man brukar, lite ironiskt säga,,"nämän ett schabrak till", jag får nog också ett förbud snart..:S

    SvaraRadera
  4. hehe, finns ingen eufori som shop-eufori och hästprylar toppar listan! :-D Ha så himla kul i Stockholm i helgen. Nästa gång kan du väl höra av dig så bjuder vi på fika i stallet.

    SvaraRadera
  5. Jag förstår dig. Gott att få spendera pengarna på något annat nu när den "Långe" inte får så mycket!
    Snyggt träns ! De är ni värda du o Disco.

    SvaraRadera
  6. å vad härligt! lassgård, bara det! Ha det så bra!!!

    SvaraRadera
  7. URSNYGGT träns!!! Låter som du haft en härlig weekend i Sthlm :)

    SvaraRadera
  8. Tack! Jag gillar det o det passar bra på Disco. Har ett likadant kandar också, men det är aldrig använt. Resan till Stockholm var ett härligt avbrott i vardagen!

    SvaraRadera