måndag 8 februari 2010

Rastlös o insnöad.




Efter att ha jobbat helgen var det underbart att vara ledig idag. Nu är det ju bara en sak som fattas. Att Disco ska bli ridbar igen. Han är något lite svullen på morgonen, men kan ej märka ngt när jag tar in dem på em o han gått i snön hela dan. Midjemåttet växer på både honom o mej. Tänk att få kämpa i ridhuset igen, så kul det ska bli.

Fick rida Cobben i stället. Blev en stund på ridbanan. Tränade lite övergångar skritt-trav-halt. Han behöver bli lite kvickare framåt. Han har en härlig trav med svävkänska, som jag inte känner hos Disco. Kunde inte rida så länge för att det blir jobbigt i snön, men jag var nöjd o han kändes fin.

Gick o funderade på om jag skulle kunna ta ett lån o bygga mig en bättre (större) ridbana den dagen jag betalt av lånet på Disco + transport. Hade varit underbart med en ordentlig ridbana. Eller, kanske man ska stalla upp där det finns ridhus? Tommy tror inte jag pallar att ha honom nån annanstans eftersom jag är så vansinnigt noga med allt, o vill ha det på mitt sätt. Kanske har han rätt.

Disco kommer i vilket fall som helst att få vila ett tag till. Som det är nu kommer jag inte ut med transporten ändå, han kan få läka ut ordentligt så man inte riskerar att det kommer tillbaka.

Tänker på Kicki idag.

6 kommentarer:

  1. Ja det är inte roligt att känna sig insnöad. Men Discos "skada" är ju timad i snön nu när ni ändå inte kommer ut.

    SvaraRadera
  2. Kul att höra att "du är noga och vill ha allt på ditt sätt"!! Jag är precis lika dan..:) Har du långt till ridhus? Jag bodde i en liten mörk by och hade 2 mil till närmaste ridhus då vi fick nya grannar som kom på att de skulle bygga ett!! Känndes som att vinna på lotto!

    SvaraRadera
  3. Nog svårt att lära gamla hundar sitta... Vi har 1½ mil till det närmsta ridhuset (Lysekil), men ofta är vi i Munkedal o dit är det 2½ mil. Vilken dröm att få en granne som bygger ridhus!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. som sagt bra timing ändå trots allt med disco nu när du ändå inte kommer iväg
    skönt att höra att det blir bättre o bättre!

    annars är det väl bara att bygga ett ridhus därhemma
    får fixa en mecenat du...=)

    SvaraRadera
  5. Här är det tvärt om, man kan säga att 'vi' är grannarna som byggde det där ridhuset. Precis 'alla' tycker de har rätt att använda det när som helst och hur som helst.. grannarna annonserar till och med ut sina stallplatser med 'rätt till grannens ridhus' .. puh.. inte så lyckat alltid.. men det beror nog på vilka 'grannar' man har.

    SvaraRadera
  6. Mano: inte kan man bygga ridhus för prispengar direkt... Hade inte ens räckt till en dörr... Sponsor? Ha ha. Extraknäck? Hinner inte... Nä, det lär nog inte bli nåt ridhus så länge jag lever. Kanske Sandra kan gifta sig rikt?

    VK: Oj då. Låter inte så trevligt för dig precis. Du måste nog diktera villkor tydligt vad som gäller om o när andra ska utnyttja ert ridhus. Om du får det att fungera som du vill kan du ju dra in lite pengar o ha nytta av att andra är där.

    SvaraRadera