onsdag 24 februari 2010

Tack Håkan!!! Skotta ridbanan för hand?





Min fantastiskt snälla svåger hjälpte oss idag med att få ner massa snö från stalltaket. Han ville väldigt gärna vara med på bloggen, men fick tyvärr ingen bild på honom, bara på taket (hi,hi). TUSEN TACK! Nu ska det absolut inte vara någon fara för att taket ska rasa. Det är stabilt byggt med kraftiga okar. Tror vi kan vara lugna. Såg att lilla ridhuset i Lysekil är avstängt för rasrisk. Lurigt.

Vår (lilla) traktor orkar inte putta bort all snö på ridbanan TYVÄRR. Vad gör man då??? Väntar på våren? Antagligen det enda vettiga. Började skotta för hand. Ha, ha. grannarna måste ha undrat om det slagit slint. Det är vallar på 1,5 m vid ingången... Så jag kom inte så långt, kan jag säga. Det enda vettiga med den skottningen var väl att jag brände några kalorier. Balansen återställdes raskt med en semla till kaffet.

Vid denna tidpunkten för 21 år sedan (Simon nyfödd) hade krokusen kommit upp på vår gräsmatta. Har fotobevis på det. Det lär dröja innan nån blomma tittar upp ur det här snödjupet...

Sofie har tagit det fina kortet på Disco, överst.

10 kommentarer:

  1. Det har kommit extremt mycket snö... var ska man lägga det man skottar bort? Kommer väl ha snö högar till midsommar =S

    SvaraRadera
  2. Det har du rätt i... Finns ingen stans att göra av all snö. Tänk när allt ska smälta. Suck.

    SvaraRadera
  3. Så härligt, då kan du sova lugnt, stalltaket rasar inte in över hästarna.

    SvaraRadera
  4. Det känns faktiskt väldigt skönt. DEN faran över. Var hos mamma o skulle köra in ved idag, men DET taket (till vedskjulet) bågnade. Det blir att värma upp huset med el tills snön smält.

    SvaraRadera
  5. Åh va skönt att snön är av taket!!! Underbart kort på Disco.
    Har jag inte fått ryggskott nu lär jag väl aldrig få det, roade mig i 1,5 TIMME med att skotta snö från min parkeringsplats. Körde bort bilen och hackade mig ända ner till asfalten och breddade med en halvmeter både framför och vid sidan (min parkeringplats är ju längst in mot den enorma snövallen...)
    Ska bli underbart att borra ansiktet i Cobbens man i morgon.

    SvaraRadera
  6. Bra, då är du i form o kan hjälpa mig o skotta ridbanan(!)

    SvaraRadera
  7. Irene, inte skotta för hand. Akta ryggen!! Jag sitter med lågt ryggskott efter att ha borsta av snön från bilen så du kan tänka dig vad som kan hända efter en dag med ridvolts-skottande. ;-)

    SvaraRadera
  8. Det har du rätt i, lätt att få ryggskott!

    SvaraRadera
  9. Håkan blev så glad att han fick snälla ord på bloggen,och goood semla till kaffet, så han skottar nog ridbanan åt dig också...:)) /Kicki

    SvaraRadera
  10. Nu har det kommit 1 dm snö till så nu får vi väl snart börja om från början igen..

    SvaraRadera