lördag 16 januari 2010

Böcker, tre +


Hört på 3 böcker. Tyckte att de var bra o läsvärda alla 3, men gillade absolut Dean Koontz bok bäst!

MAKEN av Dean Koontz.

Deckare / Thriller. En nyförälskad man får en dag ett meddelande att hans flickvän är kidnappad o han måste lösa ut henne med 2 miljoner. Han förstår att de menar allvar för de dödar en person mitt framför ögonen på honom.
Jättespännande, kanonbra bok, läs den!!!

FYRVAKTAREN av Camilla Läckberg.
Den sista av Läckbergs böcker. Handlar både om en tid för mkt länge sedan
om en fyrvaktare o hans familj o nutid då mord ska lösas som har koppling dit.
Lite kul att läsa om trakterna kring Fjällbacka där boken utspelas. Den är bra men blir lite seg ibland.

ALLTID HOS DIG av Maria Ernestam.
Ingas man dör plötsligt i en infarkt. Hon flyr till släktens sommarställe på Marstrand. Där finner hon gamla brev som leder henne till en historia hon inte kände till. Välskriven o annorlunda roman. Trevlig att läsa.

4 kommentarer:

  1. Åh, jag älskar Koontz och har gjort i måånga år nu. ;-) Tror jag har nästintill alla hans böcker. Jag har ett gäng pocketböcker med honom som du kan få om du vill. Lämna adress i min gästbok så skickar jag dom till dig. (Jag publicerar givetvis inte din adress. =)

    SvaraRadera
  2. VK: Vad gulligt av dig! Men jag hinner inte läsa så mkt, så det är nog ingen idé. Jag kör hårt med hörböcker för tillfället. Har ganska långt till jobbet, så det passar mig bra!

    SvaraRadera
  3. jag har nästan givit upp läsandet nu... så synd, men hinner inte heller längre... hörböcker vore en ide men har alldeles för nära till jobbet ju...

    SvaraRadera
  4. Du kan tex höra mens du städar o stryker o annat tråkigt, går lite lättare då...

    SvaraRadera