onsdag 8 april 2009

Kämpig träning



Tränade på Hoga idag. Disco kändes väldigt fin när jag red fram. Men sen var det slut på den känslan. Började på volten i trav. Han var springig o la sig i handen. I v varv måste jag ha honom mycket rakare, får ibland ställa honom utåt o i h varv tjafsar han hela tiden o frågar om han verkligen måste böja sig. Antingen blir han låg o lång eller så lägger han huvudet på sened till v. Jag sitter i båda varven på utsidan o trampar ner för dåligt i inner stigbygel.
Skänkelvikning i trav. Han spänner sig o vill inte kliva på i takt. För lite tvärning o han börjar skänkelvikningen av sig själv. Jag lutar överlivet åt sidan.
Galopp. Janne säger att han ser tom ut i galoppen i h varv. Måste rida i varje steg o forma. V varv får jag ställa lite utåt. Han tappar gången när jag ställer inåt i v varv.

Red LB:1. Första gången red jag för fisit. Måste rida igång honom mer i traven o upptaget efter galoppökningen var katastrof. Travökningen var ok. Likaså serpentinerna. I galoppfattningarna förekom han mig. Han vet att han ska galoppera, så lika bra att få det gjort... 15m galoppvolterna gick han på bogarna o stretade i tyglarna. Jag måste RIDA MER. Han klättrar på väggarna i h varv. Red programmet en gång till. Bättre iaf. Tog några varv på volten i trav. Nu var han bättre i sidorna. Red lätt o la ner honom. Slut, pust, vi var lika trötta båda två.

Varför utsätter man sig för detta? O dessutom betalar för det? Man kunde sitta hemma i soffan o äta praliner o läsa en god bok istället!

8 kommentarer:

  1. Känner sååå väligen det du beskriver!!Men det e ju så härligt när man får belöningen när det har lossnat!

    SvaraRadera
  2. ja, visst är det underligt att man betalar för att jobba så hårt när det är så gott som gratis att "slappa"...
    men det säger väl också någonting om vad vi blir mest nöjda och tillfreds med i slutändan...
    tror jag

    SvaraRadera
  3. Tror vi är på en tröskel nu. När man väl kommer över (om man gör det) har man kommit ett steg framåt!

    SvaraRadera
  4. Bra att du kämpar. Blir säkert bra när du jobbat dig genom detta. Ser fram emot att höra hur det går!

    SvaraRadera
  5. HUR skulle det gå till att få DIG att sitta still i en soffa - och äta praliner?? Det är ju en viss tillfredställelse trots allt att ha kämpat och IBLAND få till den där härliga känslan...//Kicki

    SvaraRadera
  6. De gånger det funkar är desto roligare... Det går så låååååååångsamt fram. Jag vill rida LA. O byta galopp som Marianne får göra...

    SvaraRadera
  7. Fin bild. Det är härligt att sitta i soffan och kolla på tv:D

    SvaraRadera
  8. Ja, man slipper träningsvärk....

    SvaraRadera