tisdag 3 mars 2009

Hemma igen!

Jaha, så var man hemma igen. Det bästa med att åka bort är att komma hem! (Nu slipper ni mina konstiga vokaler). Det jag har med mig hem från resan är förutom bilringar myggbett. Mängder på hela benen. Tydligen smakade mitt 0-blod bra, Tommys A-blod ville de inte ha. Tur det inte har malaria där...
Is o snöblask. Hade inte hunnit att bli vår som jag hoppats. Disco blev i alla fall glad att se mig. Oj, vad han fäller! Det dröser av honom. Magen hade tyvärr blivit rundare på honom (också). Felix var lite avvaktande. Han hade varit hos vet. o blivit av med sina intimare delar medan vi var borta. Kanske var det därför han var sur. Men i natt sov han tätt intill mig hela tiden, så mig har han nog förlåtit.

Ska summera lite från Sharjah. Positivt o negativt.
+
Klimatet o värmen
Underbara stränder
God mat, bra hygien
Låg kriminalitet
Endast 7 tim restid (går att resa dit på 1v)
Fin lång promenadväg längs vattnet
Trevliga människor
-
Tradiken, vägar, bilar, avgaser
Svårt att korsa gator, få övergångsställe
Kan ej köpa alkohol i Sharjah
Kunde funnits fler uteserveringar
Ganska dyrt (något billigare än här)

Återkommer med foton!


12 kommentarer:

  1. Ja det var roligt att träffa dig på jobbet igen. Blev förstås mkt avundsjuk på den fina färgen men inte på åldern.

    SvaraRadera
  2. Tänk vad Disco har tappat nu när du har latat dig i solen.
    Å jag e så uppbokad nu så när ska vi få tid att träna tro???

    SvaraRadera
  3. Sakta i backarna MM. Du är snart i kapp!

    SvaraRadera
  4. Janne! När "vi" ska få tid? Nä, när DU ska få tid.

    SvaraRadera
  5. Kul att du är hemma igen :) Ser fram mot bilder. BM :)

    SvaraRadera
  6. Välkommen hem! Ja, visst är det så, hemma bäst. Synd att vi inte kunde bjuda på bättre väder här hemma bara du :)

    SvaraRadera
  7. De fäller jätte mycket båda två..
    Jag ser ingen skilnad på Discos mage. Jag tycker att han är lagom.

    SvaraRadera
  8. Jätteroligt att läsa om din resa, dag för dag. Känns nästan som om vi också har varit ute och rest... men den där känslan av att hemma är bäst vill väl inte riktigt infinna sig.

    SvaraRadera
  9. Välkommen hem! Jag vet en som har större mage än Disco. Det börjar på K...Hon har fått rosett på posten och är nu med i stamboken. Kul!

    SvaraRadera
  10. Stort grattis till den som börjar på K o slutar på arimba! Tänk om den i magen visste vilka fina föräldrar han har!

    SvaraRadera
  11. Han??? Det är nog ännu en röd märr...

    SvaraRadera
  12. Nej, nej Jag har ju sagt att det är en svart hingst med boll i pannan, rund mage o tjock svans!

    SvaraRadera