lördag 21 september 2013

Några steg jordgubbssylt



Tränade för Janne idag. Disco hade tyvärr fått några stora insektsbett som satt olägligt. De största satt där jag hade min högra sporre, så jag var livrädd att komma åt dem. En satt under sadeln, men på sidan, som tur var. Trodde inte jag skulle kunna rida, men eftersom de inte ömmade gjorde jag ett försök.
Janne tittade när jag red fram o han tyckte det var dags att ändra lite på framridningen. Jag ska börja jobba lite i skritten med vändningar o korta skänkelvikningar, sedan trav. I galoppen ska jag stanna på volten. Mycket tempoväxlingar. Tror han har rätt i det.

D kändes fin i traven. Gjorde några skänkelvikningar med koll på ställning o ytterbog. Efter ett par hemska fick jag plötsligt tag i honom o han flyttade sig åt sidan med takt o balans i uppförsbacke!! Wow, där hade vi några steg jordgubbssylt! Att detta skulle komma i skänkelvikningen var helt oväntat. KUL!! Kunde dock inte upprepa bedriften, men de följande var iaf acceptabla.
Helt plötsligt kunde jag inte rida hörnpasseringar, vi fick göra om några ggr. Suck. Men han gjorde fina ryggingar o övergångar.
När jag skulle fatta galopp blev det stopp. Han fattade inte alls på hjälpen... göra om, göra om. I övrigt var galoppen ganska ok.
Högerställningen krånglade hela tiden, måste vrida om handen, får inte slarva med detta.

Nöjd med passet, det gick att rida trots bulorna. Tycker att de gått ner lite nu i kväll, skönt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar