lördag 15 juni 2013

Träning på Hoga





Fina, fina Bosse, vad jag saknar honom.

Träning på Hoga innan jobbet. Janne satt upp o kände lite på Disco. Han tyckte det var helt ok, speciellt galoppen o det såg jättebra ut.

Min tur. Började i skritt för att få fatt i bakbenen o där får jag vara noga att kräva det ganska snabbt. Tränade lite övergångar, halter o tempoväxlingar i alla gångarter. Det var ok men han ville lägga av att jobba om jag inte var på honom. Lite skänkelvikning gick bra o en travökning gick också bra, han tryckte inte bort mig o höll takten ända fram. Lättare för mig, då slipper jag studsa så....
Som vanligt måste jag tänka på att ha händerna väl framme i galoppen så att jag inte låser honom o se till att han kommer till arbete (eftergiven) i den samlade galoppen.


Har ni sett Clinicen med Patrik Kittel? Absolut värt att titta på, många bra tips. Om ni vill kan ni spola fram ca 6 min för att hoppa över intervjun. Pratar engelska. Se HÄR

Detta är Karimbas mamma Karima (Cavalotti-Kampfgeist) när hon fick ELIT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar