söndag 9 juni 2013

Kvick ställning till höger



Janne hjälpte mig lite idag. Framridningen fixar jag bra, likaså den delen som är efter framridningen, dvs massor av övergångar för att successivt komma till jobb. Sen funkar det inte lika bra längre när jag kommer till den delen av passet då jag ska kräva lite mer samling o pressa gränserna. Där dribblar han bort mig!
Nu fick jag bra hjälp av Janne. Jag ska vara ytterst noggrann med ställningen till h. Han ska svara direkt då jag vrider om handen. Ibland ett par steg i sluta, o räta ut. Fick i trav ställa rakt, inåt, utåt ända tills han villigt ställde om. Jag måste vara kvick o han ska svara. Han började kännas väldigt fin i båda varv i traven o det gick fint att samla-rida fram-samla. DIT måste jag kunna komma själv när jag rider!

Vi fortsatte med galoppen på liknande vis med samling-rida fram-samla. Jag satt o njöt!! Vilken fin känsla från början! Han har nog aldrig känts så fin i galoppen från början.  
Ett ridpass att minnas:)

Cobben o Sandra fick slita. Cobben var lite trött o det tog en stund innan han kom igång. Han ville gärna göra sig lång. Tillslut fick Sandra tag på honom o han höll sig fint i ramen i galopp på volten. Det blev helkroppsavtvättning för Cobben efteråt, vilket han njöt av. Disco svettas inte alls lika mycket.

Jag har saltat runt spåret med 4 säckar salt o det har gjort susen, det dammar inte alls där saltet är. Hoppas det håller sig ett tag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar