tisdag 11 juni 2013

Mjuk i högersidan


Gårdagens jobb med högerställning fram o tillbaka utan att bita tag gjorde nog susen. Idag gick det mycket lättare i traven o Disco hade en fin rundning i nacken. Jag kunde tom göra lite slutor ett par steg utan att han tappade formen. Hade en bra ridkänsla i traven nästan hela passet. 
Galoppen var inte lika fantastisk idag som den var igår, men troligtvis hade lille pojken träningsvärk. Där måste jag vrida om handen till höger så att han ställer igenom ordentligt. Även när jag länger måste jag tänka på att han är igenom på h-tygeln o förstås också i avbrottet. Ska ta in bogen lite i galoppen på långsidorna.

Ska jag rida msv måste jag träna övergångar galopp-skritt utan mellanliggande travsteg. Det funkar på en liten volt, men inte annars....
Jättenöjd med dagens pass, skönt att det lossnat lite:)

Sandra var ganska nöjd med Cobben idag också. Han var lite piggare o hon fick en bra ridkänsla i traven. Tränade lite skänkelvikning med övergång till halt. I galoppen var det slitigt igen, men han måste hålla sig i ramen även i längningar. Både häst o ryttare trötta, men slitet ger resultat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar