torsdag 25 april 2013

Torsdagsdressyr på GHS, mera shopping















Vi började dagen med ett dressyrpass på vår ridbana. Sandra var nöjd med Cobben, jag var ganska nöjd med Disco.

Andra dagen i Göteborg. Nu dressyr Grand Prix, kul! Vi hade perfekta platser med fin utsikt. Första ryttaren var Helen Langehanenberg med Damon Hill från Tyskland. Vilken häst! Jag var helt såld. Spänstig o avspänd med mjuka rörelser, mina tårar rann! Den fick nästan 80% o vann klassen. Minna med Santana o Tinne med Anton var också jätteduktiga, Tinne blev 3:a o bästa svensk. Tyvärr var många hästar spända, mycket att titta på, så poängen blev inte så höga.

Det här handlade vi idag:
Sandra köpte
Lamicell hjälm
Schockemöhle vita ridbyxor, helskodda
HV Polo V-ringad tröja
Dressyrschabrak, beige med brun kant 

Jag köpte:
Pikétröja
Beiga benlindor
Beige schabrak med blå kant

Vita benlindor  
Santana





 
 

4 kommentarer:

  1. Fina grejor, suck så shoppingsugen jag blir, vill oxå till GHS.... :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra sätt om man vill göra av med pengar:) Men kul är det!

      Radera
  2. Svar
    1. Nu är det ju så att man ibland köper saker man inte direkt behöver, som ex mina benlindor:) Men det är ju en tradition att åka o se duktiga ekipage o fina ritter, så jag håller med dig Veronica!

      Radera