söndag 21 april 2013

Programträning med fd vilddjur

Bilden är från förra tömkörningen

Åkte ut tidigt till ridhuset för att träna vägar på LA:3. När jag kom ut stod det massor av transporter med ponnyer som skulle iväg o tävla. Disco gick igång som en galning med svansen på ryggen, fräste o hoppade. Halvstegrade sig mot mig o flög baklänges mot en bil. FY vad dum han är när han blir sån!!! Jag hade tur, syrran kom lägligt o hjälpte mig att leda ner odjuret till ridhuset... Vem kan tro att sävliga Disco kan få sådana krafter! Väl i ridhuset var allt frid o fröjd igen. Som att vända på en hand.

Programmet gick urdåligt (mitt fel). Hade egentligen ingen bra känsla på hela vägen. Fick honom i händerna, orkade inte att få igång honom så pass att han bar sig själv. Det enda som var bra var övergångarna galopp-trav. Där gick det lättare än det brukar. Kanske att skänkelvikningarna gick en aning bättre än tidigare, men det saknades energi. Förra året tränade vi LA:4, vilket nog faktiskt gick bättre än detta....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar