fredag 5 april 2013

Programtest + film


LA:3 är nytt för i år. Tyvärr är serpentinerna i galopp borttagna. Där brukade Disco kamma hem poäng, dessutom koeff. 2. Tänkte prova att rida igenom det för att känna hur det känns.

Hade tur, jag var ensam i ridhuset. Efter lite uppvärmning testade jag programmet. Oj oj oj oj vad ringrostig man kan bli över en vinter! Herregud, traven var total katastrof, i travökningarna höll jag på att studsa ur sadeln o stigbyglarna åkte åt alla håll. Suck o stön.... Däremot är jag mer nöjd med galoppen. Fattningarna bättre o han jobbade på lite enklare än tidigare.
Programmet kändes ändå ok att rida, kul med lite nytt.

Men att få till traven är ett måste om jag över huvud taget ska starta... (Jannes verktyg har jag redan tappat.)
Men jag är ändå nöjd med att D blivit starkare i galoppen. Lite knepigt, har ju faktiskt jobbat mest med traven.  

Här är lite film från galoppen (blev inget på trav/skritt):
LA:3 galoppen

2 kommentarer:

  1. Ser ju jättebra ut och du har ändrat din sits till det bättre också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kul att höra. Men tur att du inte såg hemska traven, ha ha

      Radera