söndag 2 september 2012

Tillbaka till programmen


Janne hjälpte mig med LA:3 idag. Disco kände lite av gårdagens träning, så vi tog det lugnt. Men gud, det kändes som om det var evigheter sedan jag red program. Konstigt att man tappar så fort....

Janne filmade mig. Nyttigt. Ser lite hemska saker. Hu. Bla att jag drar tyglarna nedåt när Disco går emot, att han gapar då jag inte får igenom h-ställningen, att jag hamnar i framvikt då han hamnar på bogarna, att han tappar i slutet på skänkelvikningarna... 
Ser också att Disco bitvis är fint uppe i formen o jobbar i traven o bitvis "platt" o bakom hand. Galoppen är generellt bättre än traven.

Måste träna mer på skänkelvikning. Han måste kunna flyta åt sidan o behålla aktiviteten ända fram. Behöver också träna på jämna runda travvolter med aktivitet. Halter (ställa upp jämt även bak). Komma tillbaka efter längningar, kunna ställa till h utan protest, ta i mer i travlängningarna. Oj, vad vi har att träna på....

Den underbara kattungen är Sofies.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar