fredag 7 september 2012

Red inne trots strålande sol

I stället för att rida ute i det underbara vädret med strålande sol o blå himmel, åkte jag till ridhuset med Disco... Kanske dumt, men jag jobbade kväll så det passade bra att rida i ridhuset på fm då det inte är lektioner.

Disco kändes fin o mjuk när jag red fram. Lade in lite sepentiner i trav med övergångar.
Red sedan på volten en stund i öppna, (alla gångarter) med övergångar. Han blev kanonfin (såg i spegeln). Efter detta testade jag några längningar + skänkelvikningar med varierat resultat...
Red igenom LA:3. Det var iaf något bättre än sist. Skönt. Travade ner honom o han var ärtig o fin med motorerna igång:)

En sak som förbryllar mig lite. Jag red cavaletti i måndags. Höll inte på speciellt länge o han gjorde det jättebra som vanligt. Men han fick väldig träningsvärk märkte jag på tis. Tycker att det borde vara samma ryggmuskler som jobbar även annars. Där ser man. Nyttigt med bommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar