fredag 15 juni 2012

En bit i uppförsbacken



Pernillaträning idag. 
Vi körde samma tema som sist. Det är uppförsbacke som gäller o inget annat. De känns verkligen, uppförsbacken alltså....
Den kommer INTE av sig själv. Vi jobbade först i skritt med att han är "på bakbenen" o jag fick göra massa övergångar skritt trav då han MÅSTE han ha manken upp. Jag måste tänka på att sitta på v sittben i v varv. Han vill gärna putta över mig till yttre sidan.

Gick väl iaf bättre än förra gången. P tyckte han bitvis blev väldigt fin i traven. Tyvärr har jag svårt att känna om han går rätt. Det känns som om han går med huvudet rakt upp utan rygg... Men Sandra var med o tittade o hon tyckte att det såg bra ut.
Galopp. Fick variera tempot utan att han skulle tappa formen. Red lite fattningar i förvänd. Jag får inte fatta om jag inte har bra läge. Han ska kunna komma tillbaka även i förvänd. Säkert bra o stärkande med förvänd galopp på volten. 

Travade av honom o han tyckte det var skönt att komma ner o slappna av. Disco gjorde så gott han kunde idag. Försökte hela tiden o det känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar