onsdag 29 februari 2012

Programträning LB:3


Nu var det dags att rida LB:3 för Jannes kritiska ögon:) Har inte ridit det sen i somras. Vi började först lite på volten med stretchövningarna sen förra gången, rund i lägre form med svikt. Han fattade direkt o jag kunde lägga honom i den formen jag ville. Ryggen var med fint från början. Härlig känsla. Galoppen var också ganska bra. Nu krävde vi inte någon direkt samling, utan en fräsch arbetsgalopp i balans.

Uppridning: hör o häpna. För första gången var han helt lös o rund i h-sidan när jag svängde upp på medellinjen. Yes! Bra halt.
10m travvolt v: ok jobbar på fint, rund.
Vänd över, halt stillastående: blir lite framtung i halten.
10 travvolt h: bra tempo men något oval.
Mellantrav: ok
Serpentiner 4 bågar: ganska bra flyt.
Skritt: han måste marschera på mer.
Fattning v galopp: han måste vara rakare
Galoppvolt, avbrott ny fattning åt h: får akta så jag inte blir sen med nya galoppen
Mellangalopp: han behöver öka ännu mer, ej så bra upptag
Mellantrav: ok
Fattning h galopp: inte helt rund.
Galoppvolt, avbrott o ny fattning åt v: ok
Mellangalopp:
han behöver öka ännu mer, ej så bra upptag
Uppridning, halt: bra uppridning, ngt ojämn halt.

Jag är jättenöjd för jag hade en bra känsla genom hela programmet o han arbetade på bra av sig själv. Eftersom han varit så duktig nöjde vi oss med detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar