lördag 11 februari 2012

Egenträning


Trots mkt arbete denna vecka fick jag åkt ut en sväng till ridhuset med Disco. Svårt att få något gjort hemma, blir uteridning.
Han var kalasfin när jag red fram, mjuk som gummi, bådade gott.
Nu skulle jag "bara" rida som Pernilla instruerat sist då det gick så bra. Men utan support är det inte lätt o Disco tyckte inte att han skulle behöva ta i så mycket, så det blev förstås inte lika mycket "på bakbeben" som sist. O då blir ju fattningar o galopp därefter... Men mycket gjorde han ändå bra. Fick samlat honom lite bättre i öppnorna o ett par skänkelvikningar, så jag är ändå nöjd!
Idag blev det en härlig ritt på åkern, med några framdelsvändningar här o där. Det måste jag träna mer på, att han ska bli kvickare o inte släpa sig runt. Men en tur i solen är balsam för själen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar