söndag 15 januari 2012

Året som gått o visioner för 2012




Mina visioner för 20011 var att hästarna skulle vara friska. Ville att Disco skulle starta LA på lång bana. Börja bära mer vikt bak. För Cobbens del var det att hans strålar skulle läka o så ville vi att han skulle få komma ut o få tävlingsrutin. Allt detta har fungerat, så jag kan inte annat än vara nöjd!

Ska försöka summera året.
Hade Disco på Smedberg över vintern o det var underbart. Trivdes som fisken i vattnet med att ha honom där med ridhus, skrittmaskin o trevliga människor kring mig.
Tyvärr gick inte ridningen alls som jag tänkt mig o vi gick mer bakåt än framåt. Jag fick ta "time out" med träning o backa tillbaka till övergångar mm o efter några månader började det sakta gå framåt igen som tur var. Mycket tack vare att jag fick hjälp att tömköra honom.
Första tävlingen var i mars o det var snöstorm. Tror aldrig jag frusit så... Vann första klassen trots detta o det var ju kul!
Nästa tävling var i Dingle o då debuterade vi i LA:3 o jag var nöjd med resultatet. Startade ett par tävlingar till, dock utan placering.
När Cobben kommit hem blev det fokus på honom o att han skulle få komma ut o tävla. Han överträffade sig själv o placerade sig på varje tävling. Tidigare på våren debuterade han i LA:1 med godkänt resultat.
Vi introducerade något nytt för båda hästarna. Massage. Inte dumt att gå igenom dem då o då.
Båda hästarna har gått framåt i sin utbildning, tack vare våra duktiga tränare.

Visioner för 2012:
Disco: kunna orka samla sig lite mer o bli kvickare i galoppen. Starta några LA-tävlingar med godkänt resultat.
Cobben: komma ihop sig lite mer o stärka sig i galoppen. Starta några LB/LA tävlingar, helst några på lång bana.
Men det viktigaste för båda hästarna är att de får vara friska!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar