lördag 14 januari 2012

Jag blir tokig!



Undrar hur lång tid jag lagt på att försöka konvertera iPhonefilmfiler till något som Movie Maker kan hantera. Fick ett bra tips av Hanna, men tyvärr funkade det inte. Har testat att konvertera Quicktime filerna till AVIfiler med hjälp av "Free convert iPhone to AVI converter" men då larmar Movie Maker att jag inte har en codecfil installerad på datorn. Men jag får lägga in den konverterade filen direkt i Blogger, tyvärr blir det dålig kvalité. Blir väl att ta med min gamla vanliga kamera i stället, som jag trodde jag skulle slippa med nya mobilen. iPhonkameran är dessutom väldigt bra då det är dåligt ljus, vilket de ofta är i ridhus...

Nu till dagens Janneträning. Vi tog det lite försiktigt eftersom Disco dressyrvilat ett tag. Men Disco var fin o mjuk. Övergångarna var bra o han var ganska ok på att flytta undan baken. Måste dock jobba mycket med att han bibehåller mjuk h-sida då jag flyttar undan.
Janne red lite galopp. Disco såg fin ut, speciellt i h varv (dock lite hackig). I v varv har han lite jobbigare att galoppera in sig, men arbetsgaloppen är fin. Det jag var speciellt nöjd med var att han jobbade fint med ryggen hela tiden.

Drömmer mig tillbaka till solen o värmen på Teneriffa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar