onsdag 24 augusti 2011

Rønne

Idag har vi varit i den størsta av Bornholms stæder. På vægen dit stannade på flera fina platser. Bla var vi uppe i nordens størsta borgruin, Hammershus. Det var vældigt vacker utsikt nær man kom upp till den som låg høgt upp. Vi var också inne i mittpunkten på øn, Rytterknegten. Man fick køra igenom stort skogsområde med fin bokskog, men æven många granar.
I Rønne gick vi runt o strosade, hade tur med vædret æven idag. Åt god lax på en uteservering o senare blev det kaffe med wienerbrød... Inte bra før hullet, men vi kan trøsta oss med att vi har gått långt idag. Nu ska vi gå ner till stranden. Vi skulle hyrt cyklar, men vi kom hem lite senare æn beræknat, så det får bli en annan gång.
Øn ær vældigt turistvænlig. Gratis parkering, fræscha toaletter, væl utmærkta seværdheter o jættefina vandringsstigar o cykelleder. De vill verkligen ha turister!

I morgon åker vi hem igen. Tror att Disco længtar...

2 kommentarer:

  1. Jaaa matte, kom hem nu!!!!!!!!!!
    Långe Janne var här och klämde runt mig i padocken och vill jag skulle göra mellantrav! Blää, det va superjobbigt men jag gjorde lite som han ville, mest för att han skulle tycka jag var duktig och låta mig gå på lång tygel.
    Hälsningar
    Disco(längnigen) Dancer

    SvaraRadera
  2. Tur jag är hemma nu så Disco kan få lite socker som han gillar o så jag ser att allt går rätt till..

    SvaraRadera