torsdag 17 mars 2011

Vi har fått nya skor




Idag fick Disco nya skor. Det har fungerat bra med flappsulor, så vi har bestämt att fortsätta med dem fram. Mest för att trakten ska slippa bli intryckt. Funderar på om man skulle prova att lägga på dem även bak. Där tänker jag för hans haknings skull, stor bärande yta.
Jag har också skaffat mig nya skor. Köpte ett par ridskor av märket Horka av Lars -Magnus Olsson. Gillar dem, passar mig bra, men har inte ridit i dem ännu.

För övrigt så är det fortfarande tjock is kvar på ridbanan, så jag har åkt ut till ridhuset i Lysekil 2 dgr/vecka. Att rida i deras stora ridhus är SUPER! Vilket kanonbra underlag.
Jag tycker fortfarande att det är trevligt att rida själv utan ha vakande ögon på mig. Det är säkert inte så bra, men det är kul att testa sina egna idéer. Jag behöver inte rida så att vi båda är stuptrötta, utan vi tar det lugnt. Lägger ofta ner honom i formen. Försöker ändå lägga in något i varje pass som stärker, dock utan att nöta. Och jag bestämmer själv att dessa eländiga galopp-skritt övergångarna gör jag för närvarande inte alls! Jag tränar på sånt som funkar! Disco är nöjd o tycker det är kul o då tycker jag också det är kul. Det är säkert massa fel jag gör, men shit the same...
Faktiskt har han känts väldigt fin sista veckan. Kul!

2 kommentarer:

  1. Ibland ska man göra som man känner för och strunta i allt!Bra att flappskorna funkar.

    SvaraRadera
  2. Magic: När inget fungerar måste man "backa bandet" o göra något som både häst o ryttare känner att man klarar av under en period. Sedan får man förstås försöka avancera igen.

    SvaraRadera