fredag 3 december 2010

November



November kan lätt sammanfattas. Snö o kallt! Har inte varit lätt att rida här. Visst har jag slirat mig iväg till ridhus ibland (med hjärtat i halsgropen). De gånger jag tränat har ändå Disco gått ganska bra. Har försökt få tag i stallplats med ridhus o det visade ju sig inte vara så lätt, men skam den som ger sig! Nu är det klappat o klart. Ska bli såååå skönt. Hoppas bara att jag o Disco kommer att trivas på nya stället. Har bara hyrt för dec, sen får vi se.
Disco har ju avverkat en hovböld, men som tur var blev han ganska snart bra igen.
Jättekul att Cobben är igång ordentligt. Han går framåt för varje vecka. Skulle hälsat på dem nästa vecka, men tyvärr blir det inte så. Får åka upp lite längre fram. Sandra o Simon kommer iaf hem till jul.

Här kommer lite träningsrapport från Cobben:
Malinträning: traven var ungefär som vanligt; fin i höger och lite besvärligare i vänster. I galoppen tyckte hon att han blivit mycket starkare. Vi fick jobba mycket med att minska volten och på den lilla volten flytta ut bakdelen, sedan skänkelvikning (brant) ut till stor volt. Detta arbete gjorde vi i både trav och galopp. Varvade med något varv på fyrkanten i ett friskare tempo. Han orkade bära sig på den lilla volten i galopp bättre än han gjort innan, även om han tappar bjudningen ibland (speciellt vänster). Vi fick även träna på att fatta galopp inne på den lilla volten vilket han tyckte var svårt men han gjorde det i alla fall även om han föll ut något i fattningen. Malin var dock nöjd och vi fick sluta lite tidigare för det. Som tur är har Vretas ridhus ganska tjocka väggar så även att det var -21 grader så kunde vi jobba utan att tappa känseln i allt för många kroppsdelar...

Anonyma citat:
Det jag hör glömmer jag, det jag ser minns jag, det jag gör kan jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar