onsdag 7 april 2010

Janneträning med filmsnuttar.



Tränat på Hoga. Blev ett jättebra pass. Vi fick jobba!!!
Disco kändes fin från början och h sida var helt ok, nästan bättre än tidigare.

Janne tycker att vi ska börja med lite aktivering i skritt "småtramp" för att Disco ska jobba bakifrån o komma under sig. Han ska få lite större krav på sig nu efter igångsättningen.
Janne gick snett bakom o hade spöt i handen när jag aktiverade skritten. Disco var på tårna o sneglade bakåt samtidigt som han trampade till o blev aktivare, så han tog det på helt rätt sätt. Han fick massa beröm + socker av Janne!

Traven var fin men jag måste RIDA o aktivera. I v varv måste jag hela tiden tänka bogen in.
I galoppen fick jag ta tillbaka, rida fram osv. Kändes jättefin i h varv, måste hela tiden tänka bogen in i v varv. Fick galoppera längs 4-kanten o ta in bogen på långsidorna. Då måste jag tänka på att inte bli för långsam.
Känns kul att vara igång!

Detta skall jag träna på till nästa gång:
  • Skritt: aktivt tramp innan igångsättning. Ibland länga ut i ökad skritt.
  • Trav: aktivera, släpp ner nacken
  • Galopp: ta in framdelen, lyssna på takten,akta så att han inte blir hög o kort i nacken.
Sandra var med så hon filmade lite snuttar. Den fantastiska tränaren har en del mindre roliga kommentarer, hmmm....


6 kommentarer:

  1. Till mig sa den trevliga tränaren " att jag skulle lägga in armarna mellan valkarna! Morr... /Kicki

    SvaraRadera
  2. Kicki: Han är sååå gullig. Man kan få lite små söta kommentarer ha ha.

    SvaraRadera
  3. Vad fina ni är och vad skoj att vara igång igen.

    SvaraRadera
  4. V: SÅ kul att kunna träna igen!

    SvaraRadera