söndag 28 mars 2010

Träning




Lite träning i ridhuset igen. Cobben var först. Fick jobba ett tag för att komma igenom. Blev jättefin mot slutet. Sandra red upp LB:1 o Janne märkte att hon red gamla LB:1! Tur att det inte var på tävlingen... Hade inte varit så kul att rida gammalt program...
Resan gick bra för båda tack o lov. Cobben har stått still de sista gångerna vi kört. Skönt. Disco brukar inte bråka till o från Lysekil, men när vi åker hem från Hoga brukar han stå o slänga sig mot bommen o väga fram o tillbaka. Suck. Så fort jag minskar farten blir det bättre. Sådär 40 km/h tycker han är ok. Man kommer aldrig hem... Knepig häst.

Disco var pigg o framåt. Jobbade på bra. Fick ta in framdelen på volten i trav o göra övergångar. Kollade hela tiden ställningen till h. Han får inte krypa upp i formen. Jag började "falla tillbaka" i min gamla vanliga sits igen (suck). Behöver tydligen åka på Kyra-clinic en gång/vecka... Får skärpa mig.
Ett par skritt skänkelvik snett igenom, där får jag jobba!
Galopp, akta så att inte baken går in. Fick flytta ut honom för innerskänkeln.
Avslutade med att rida LA:1. Gick sådär. Mycket som han inte orkar ännu. Visar sig i övergångar. Ryggningen gjorde han bra. Skritten (ökad) var lite för kort, han längde inte ut halsen ordentligt. Huvudet på sned i båda skänkelvik. Lade sig lite i handen i förvända galoppen. Men det är inte konstigt alls, han har ju inte varit igång länge alls. Det kommer att bli bättre med styrka, så jag är inte orolig.
Janne var nöjd o tyckte han såg ganska fin ut i traven.

Bilder:
Översta: Disco, mitten Cobben, understa är Disco taget av Janne som var lite darrig på handen idag..

2 kommentarer:

  1. Gott att komma igång igen! Är all snön borta hos er nu?

    SvaraRadera
  2. HC: Ja, det mesta är borta, men i skogen är det ganska mkt kvar. O förstås alla snöhögar..

    SvaraRadera