söndag 28 februari 2010

Dressyr, din ridcoach på nätet.




Ett tips på en bra dressyrsida på nätet är: Dressyr, din ridcoach på nätet
Den är väl värd att läsa, så titta in där. Den finns även i min länklista.

Sandra har nu skottat runt alla stolparna i hagen, så det vore konstigt om hästarna inte får ström nu. Sofie hittade nämligen Disco på fel sida staketet i fredags IGEN. Nu måste de stå på marken (o gjorda) så jag hoppas de får sig en rejäl stöt om de försöker. Ska det bli sådana här vintrar måste vi höja alla staketen...

Mitt projekt med att skotta ridbanan för hand kan jag säga går bakåt. I fredags kom 1,5 dm snö igen, sen snöblandat regn som tryckte till snön o nu rasar det massor av snö ner på ridbanan från stalltaket. Så jag ligger på minus. Morr. Jobbar helgen så jag hinner inte att fortsätta med mitt projekt idag. Men fryser det på nu så kan vi ta på oss skridskorna i stället...

Grattis Kicki!

Sofie har tagit det översta fotot.

5 kommentarer:

  1. Tack för tipset !
    Har lagt den bland favoriter.

    SvaraRadera
  2. ja bra site verkar det som, tack irene och tycker du lika bra kan vänta på att det töar nu... inte skotta mer... det brukar gå rätt fort när det sätter igång och får du ryggskott kan du iaf inte rida ju...
    all snö rasade som sagt från stalltaket i går och det var inga små mängder vill jag lova
    Gårdägaren häll på med traktorn o plogen i flera timmar o vi med...

    SvaraRadera
  3. Hon som gjort webbsiten är från våra trakter. Vi tävlade ihop förr o hon hade hand om löshoppningskurser där jag var med med mina unghästar. Väldigt duktig o seriös tjej.
    Du har nog rätt, kanske det smälter. Nu snöar det för fulla muggar ute (suck suck suck suck)

    SvaraRadera
  4. hehe - medar på hästarna.. snacka om sväv i steget. :-D

    SvaraRadera