onsdag 7 oktober 2009

Veckoschema Disco o Cobben v. 40






Eftersom det var tävling på helgen har det varit mkt runt detta, speciellt för Cobben, det var ju hans första tävling. Viktigt att få en fin första upplevelse av tävlingsmiljön, med gott om tid att se sig omkring o lugna folk runt sig. Sandra brukar vara hypernervös inför tävlingar, men lyckades hålla nerverna under kontroll denna gången. Att vi skulle vinna 3 klasser av 3 möjliga hade vi ALDRIG trott!
Hästarna står nu inne på nätterna. Det torra klara vädret har bytts ut mot regn, storm, hagel o åska. Sandra har lagt så mycket halm till Cobben att han knappt kan gå, han behandlas som en prins...


Mån:
Båda hästarna fick vila.

Tis: Disco klättrade i skogen, Cobben vilade.

Ons: Janneträning för Disco, Cobben
jobbade i lina.

Tors: Disco gick ett pass på ridbanan, Cobben drillades av Janne som red fram o sen red Sandra.

Fre: Janne satt upp en stund på Disco, Sandra red ett pass på ridbanan för Janne.

Lör:
Disco gick ett kort pass på ridbanan med lösgörande arbete, Cobben till Hoga o tränade på program för Janne.

Sön: Tävling.

4 kommentarer:

  1. Va säger du, jag brukar väl aldrig va hypernervös? lite arg kanske...
    Sandra

    SvaraRadera
  2. Lite? Nä mycket arg... Denna gången var det dock inte så, nog för att Cobben var lugn o fin!

    SvaraRadera
  3. Haha, det är kanske så nervositeten visar sig. Frågar man min mor får man höra hur arg jag var när vi var ute på tävlingar i början :) Roligt att Sandra och Cobben kunde hålla nerverna i styr.

    SvaraRadera
  4. Ja så är det nog. Tommy håller med att jag också var sån i början när jag tävlade...

    SvaraRadera