onsdag 7 oktober 2009

Janneträning


Disco kändes fin på uppvärmningen.
Fin i trav på volten. Fick göra skänkelvik snett igenom. Segt för v skänkel, lättare för h. Han måste gå undan bättre o kunna göra lite tvärare. Får träna mer på det.
Galopp. Ganska ok i h varv, men i v vill det sig inte riktigt. Måste aktivera mera, då vill han gå över tygen o då drar jag bakåt. FY. Ska lyfta upp handen i stället. LÄTTA AV. Aktivera igen, flytta ut baken ett steg, lätta av. Jag blir dragande i honom. Han knör hela tiden utåt i v varv, vill inte rikta in framdelen. Kände att jag inte tajmade riktigt med mina händer. Fick inte till den där härliga känslan i v-galoppen som jag hade en annan träning.
Kan ju hända att han är lite seg sen tävlingen. Det kan man ju förlåta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar