lördag 4 juli 2009

MC-tur


I eftermiddags gav vi oss ut med motorcykeln. Det är en Yamaha Wild Star.
Jag gillar att åka mc då det är fint väder, då är det härligt! Man känner alla dofter när man åker förbi, som vildkaprifol, gräs, salt hav, tända grillar...
Tommy har haft många mc genom åren. Förr åkte vi mkt, var på sem i Norge o Danmark flera ggr. Bäst gillade jag vår Honda Gold Wing, där satt man som en prins.

Innan vi åkte iväg idag åt vi nystekt makrill som Simon varit ute på morgonen o fiskat. Vi smörstekte den o åt färskpotatis o lingon till. Så gott.

Nu är grillen tänd o det blir grillade revben med klyftpotatis med creme fraichesås till och en kall öl. Som ni förstår håller jag på att äta upp mig inför Falsterbo, så jag inte ska frysa...

9 kommentarer:

  1. Va detta låter mysigt ! Bra ha du tänker på underhullsfettet inför Falsterbo, men du vet väl att de me högst BMI får sova i tältet :)

    SvaraRadera
  2. MM, jag är nog inställd på tält...

    SvaraRadera
  3. Det låter gott med maten. Mc tur är nog aldrig helt fel. Ska åka med pappa någon dag igen. Haha så du ska äta väldigt mycket nu innan falsterbo? Haha

    SvaraRadera
  4. Ska du till Falsterbo o kolla på hästar? I såfall kanske vi ses där!

    SvaraRadera
  5. Ja, vi ska dit ons-lör om det blir som vi tänkt. Då kanske vi ses?

    SvaraRadera
  6. get your motor running,
    head out on the highway,
    looking for adventure,
    and whatever comes our way...

    själv är jag lite rädd för att åka mc; och lääänge sen jag sist hade en pojkvän med mc...men jag minns att det var skönt en varm dag att susa fram i vinden...

    SvaraRadera
  7. Ja, man måste lita på den som kör annars hade jag varit livrädd.. Man är ju väldigt oskyddad o det händer mkt olyckor.

    SvaraRadera
  8. Vad härligt det låter med motorcykel i värmen!

    SvaraRadera