torsdag 2 juli 2009

Janneträning


Träning på Hoga.
VARMT i ridhuset... Men varför gnälla, bättre det än snöstorm... o iaf inga kläggar i ridhuset.

Började i trav på volten. Bra i h varv, mkt bättre än sist. Kunde reglera ställningen. V varv fick jag hela tiden passa bogen. Övergångar skritt-trav. Han måste svara kvickare o börja med bak först. Avsaktningarna till skritt var inte bra, han hängde sig i handen.
Skänkelvik i trav halvt igenom, mkt bättre än tidigare.
Galopp på volten. Riktigt fin i h galopp, minskar in fint. V varv vill baken gå innanför, så jag måste rätta in framdelen hela tiden.
Övergångar skritt-galopp. Han vill gärna fuska i fattningarna. Gör han en riktigt fin fattning blir sen galoppen mkt bättre.
Längningar i galopp längs långsidan. Bra! Svarade fint o kom tillbaka fint.
Fick ta tillbaka lite i traven utan att han tappar aktivitet, gick ganska bra.

Både jag o Disco var genomsvetta, men konstigt nog var han inte slö, han kändes för det mesta väldigt fin o det är bra att h-sidan släppt. Bra pass för Disco o mig!

4 kommentarer:

  1. Va duktiga ni är som orkar träna i VÄRMEN.

    SvaraRadera
  2. Ja, det går bra så länge man slipper arga flygfän som är stora som humlor...

    SvaraRadera
  3. Irene, kom innom min blog så du kan motta din "Honest Scrap"- award!

    SvaraRadera
  4. Härligt att de går så bra. Ja snöstorm vill man ju inte ha. Fin bild på pållarna.

    SvaraRadera