tisdag 14 juli 2009

Janneträning innan Falsterbo!



Hann med en träning innan vi åker till Falsterbo!
Disco kändes ganska fin när jag red fram, men ville ändå att Janne skulle sitta upp några min. Janne fick Disco kvick i benen, så sen fick jag rida.

Blev lite trav på volterna o jag fick tänka på att aktivera utan att dra i tyglarna, i stället räta upp mig o använda benen. Även runt 4-kanten. Gick hyfsat. Lite skänkelvikning , GICK BRA! Äntligen.
Galoppfattningar från skritt. GICK BRA!
Galopp längs 4-kanten. Jag ska höja upp innerhanden, så han inte lägger sig mot den. Då var det lättare att behålla formen. Han fick länga på ordentligt, det gör han bra. Gäller bara för mig att sätta tillbaka honom utan att han drar mig ur sadeln...
Sen var han väldigt fin i traven i båda varven. Ångade på så jag fick sitta o ta halvhalter..
Resten av passet fick han jobba i lägre form, det tyckte han var skönt!

Skulle ha ridit upp LA:1, men vi får ta det nästa gång. Han var så duktig, så det var synd att blanda in mer saker idag.

I morgon åker vi till Falsterbo, KUL!!!!!!
(8 pers i EN husvagn)

5 kommentarer:

  1. Roligt att han går så bra nu!!Avundsjuk blir man på Falsterbo-resan....=)Ha det så jättekul därnere!!!

    SvaraRadera
  2. Tack, jag hoppas vi får se mycket fina ritter o ha kuuul!

    SvaraRadera
  3. Kul att det funkar...:))

    Håller Janne på att ramla ur bild eller...:))

    Ha de jättekul i Falsterbo!!!!

    SvaraRadera
  4. Kul att det gick så bra då:D
    Hoppas ni har de bra i Falsterbo!:D

    SvaraRadera