lördag 6 juni 2009

Tävling på Sotenäs



Nyss hemkommen från dressyrtävling på Sotenäs. Hade anmält till LB:2.
Sotenäs hade ordnat en jättetrevlig tävling med glada funktionärer o fina blomsterutsmyckningar. Allt funkade jättebra. Domare var Lotta Pettersson.

Disco började sin vana trogen med att lägga svansen på ryggen o dra armarna av Sandra. Heltossig. Lugnade sig tillslut o jag kunde rida fram. Då hade han busat av sig o var ganska loj. Men för övrigt kändes han bra.

När jag kom in i manegen piggnade han på o han vaknade till liv. Lite hade han koncentrationen på annat håll, så han var inte lika stadig som vanligt, men kändes ändå fin. Ibland dippade han dock ned med huvudet.
Programmet gick bra. Fick en taktning i skritten o gjorde en väldigt sned halt, annars är jag nöjd. Tyvärr skulle han gå på toa mitt i en volt, det var lite synd. Men det blev fina poäng. Han fick 71,66% o det räckte till en 5 placering av 22 starter så jag är mer än nöjd!

Tack till Sotenäs Fältrittklubb för trevliga tävlingar!

14 kommentarer: