onsdag 13 maj 2009

Janneträning


Nyss hemkommen från träning.
Idag var första gången på väldigt länge som jag inte kände mig motiverad att åka o träna. Jag får jäkta som en blådåre från jobbet för att hinna hem, göra i ordning för Disco o sen åka iväg o träna. För det mesta går det som en dans o jag har inte ont av att rusa, men idag kändes det som om det kunde kvitta. Kanske är det för att Disco varit loj på det sista. Inte så kul att behöva mana på honom hela tiden. Vill ha en självgående häst.
Hoppas motivationen kommer tillbaks innan fre, för då är det träning för Peter. Man kanske skulle gå ut o äta en god 3-rätters middag på restaurang i stället? Jag skulle vilja släppa Disco i sommarhagen o åka till Sandra o kolla på hästar.
Får väl tänka på Stockholmsresan nästa vecka, ska bli såååå kul.

Började i trav på volten. Måste snabbare få fart på fötterna. Blev ganska bra. Lämnade volten, skänkelvik snett igenom. Segt i båda varven. Några travök snett igenom, hyfsat. Galoppfattningar från trav. Bättre idag än förra gången. Måste komma igång direkt i tempo efter fattningen. Får väcka honom med lite extra skänkel då o då. Paus.
Galoppfattningar från skritt. Bättre idag. Galopp på volten. I v varv går han mot ytterskänkeln. Blir ibland låg i formrn. Jag får inte få för höga händer. Får ta igenom yttersidan. Rakare. Ökning av tempot på volten o sen minskning. Detta gjorde han BRA i båda varv. Galopp längs spåret. Vänd rätt upp i galopp o sen in på mindre volt. Gick också bra i båda varv.
Till sist red jag upp LB:2. Ska ju egentligen va 20x60 bana, men jag ville att Janne skulle kolla. Gick hyfsat, för utom en usel travökning längs långsidan o lite för sega halter.
Hoppas han inte får träningsvärk till på fre.

4 kommentarer:

  1. Det kommer att gå bra på fredag...:) BM

    SvaraRadera
  2. Såg när du åkte förut. Nicke stog och gnäggade efter jag hade hoppat.

    SvaraRadera
  3. Finns det någon som har koll på vilka tider och vilka som tränar för Peter på fredag. Skulle vara kul att komma och titta.

    SvaraRadera
  4. Janne har koll på tiderna.

    SvaraRadera