torsdag 21 maj 2009

Idag fanns energi!!!!!!


Idag red jag o Sofie ut. Hästarna var pigga o på tårna. Först blev det klättring. Jobbigt men väldigt nyttigt. Efter ett varv i skogen red vi ner på fälten. Då var Disco så på tårna att han inte kunde stå still. Han såg spöken överallt o dansade runt. Nicke fick ta täten. Jag tänkte att han snart skulle sticka med mig, han kan om han vill den lille busen. O då är han STARK när han sätter av.

Vi fick skritta tills han lugnat sig o vi red in i en annan hage. Då slappnade han av så vi red en stund runt i trav o galopp. Då var han perfekt. Lugn o balanserad men ändå pigg o framåt. Vi galopperade både uppåt o neråt o det gick jättebra. För ett tag sen hade han inte orkat att balansera sig i nerförsbackar.

På vägen stannade vi flera gånger för att se på allt vackert i naturen. Första stoppet var när vi såg Malins utslagna syrener o ett vackert kastanjeträd. Sen såg vi på vildaplar som var översållade av blommor. Dessutom kan man rida utan att vara förföljd av kläggar o bromsar som bits så hästarna får panik. De brukar komma 1 juli. Men flugor, knott o mygg kommer förstås tidigare.


Nu får Disco vila i hagen fre-sön när jag är i Stockholm. Hoppas inte det växer ut fler valkar på magen... (både på mig o Disco)

5 kommentarer:

  1. Äntligen snart klara med hagen. Alltid lika härligt i skogen:D

    SvaraRadera
  2. Hoppas vi kan göra det sista på tis. Det gick ju bra idag så vi gjorde en bra bit.

    SvaraRadera
  3. Låter som en härlig tur. Visst är det vackert ute i naturen såhär års!

    SvaraRadera
  4. Jag har lagt ner tömmarna så vi kan träna i STHLM, så du behöver inte va orolig för valkarana.
    Tömkörning på Wallmans :-)

    SvaraRadera
  5. Alla hästar jag känner o nånsin har känt tycker om uteritter... i alla väder nästan. Och den här årstiden är det ju så underbart i naturen att man riktigt tappar andan i bland...

    Vi har också klättrat en hel del på sistone, för att bygga upp ryggarna lite... de tappade en del här på slutet med ett hösilage som innehöll lite för dåligt med protein (vi fick ge tillskott tom) och vinterns ganska "slöa" ridning...
    Tycker det gett resultat direkt...

    Ha det bra i huvudstaden nu!

    SvaraRadera