onsdag 31 december 2014

Gott Nytt År!


Gott Nytt År till er alla!


Hoppas era djur slipper att vara rädda för smällare. 
Vi har haft problem vissa år o förra året small det väldigt mycket.
Jag tycker att smällare o raketer skulle förbjudas, med tanke på alla djur som är vettskrämda.

Nu har vi denna veckan börjat med konvalescentprogrammet.
Hittills har vi skrittat för hand 15 min/dag + hage.
 
Vecka 1: Gå i hage som vanligt och skritta för hand 30-40 min.

Han är glad o villig, pigg att leda. Kruxet är att det är hårt o gropigt. Halkar när vi går på åkrarna.
Kör Biolighten på honom först så att han ska vara lite uppmjukad.
Nästa vecka ingår tömkörning varannan dag o han ska börja tränas i sidvärts på töm. Inte säkert att detta funkar om det är fruset. Dessutom är han fortfarande rejält halt på vb efter att han legat ner. Så det känns som om hans program nog kommer att ta mycket längre tid än förväntat. Jag förstår syftet, senan ska läka under viss påfrestning, så att den stärks långsamt.
Vi får se hur det går. Kanske är det bra om jag kör Bio på båda bakknäna, han hakar mycket nu när han tappat alla sina muskler.

Gott slut!  



2 kommentarer:

  1. Gott Nytt År till er! Hoppas att ni får ett fint och FRISKT 2015! Håller tummarna att Discos konvalecens går bra. Stafette hälsar gott nytt år till gammelmatte ifrån sin ensilagebal i hagen där hon bosatt sig dagtid! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, detsamma till er!! Ja alla hästägares dröm är att friska hästar, så vi håller tummarna för att Disco blir bra.
      Härligt att höra att Stafette har det så bra. Hon kunde inte fått ett bättre hem:)

      Radera