lördag 5 april 2014

Svettigt pass!


Snälla Marianne åkte ut på sin lunchrast o tränade mig. Uppskattas!

Det (nu ännu mer) ökade kraftfodret har jag inte märkt av mer än att Disco hoppar högre när vi möter rådjur o att gråa stenar har blivit farligare... Förresten lite begynnande mage också.... men jag fortsätter så får vi se:) Idag fick de gå i gräshage för första gången i vår. Mums förstås. Släppte dem där efter jag tränat som tack för att han kämpat på bra. De drog några rejäla repor o njöt i solen.

Vi började träningen med att gå fram i ett överilat tempo för att komma igång. Han backade ändå av lite o sög inte tag i bettet. Men det blev bättre o bättre. Vi gjorde några slutor o de hade utvecklats sen sist. Längningarna är också bättre. Red i galopp på en 4-kant för att hitta de där bakbenen. I både traven o galoppen behöver han komma mycket mer på bakbenen. Jag kände det, var mer LA-form. Red sedan upp msvc2:
Uppridningen bra, 8-mässig. Tänk att jag faktiskt har lyckats få en 9a på en uppridning en gång... Öppnorna är nu ganska stabila o även de 8-mässiga när jag får till dom. S-bågen måste jag ta ut ordentligt, komma ut i sluta strax före bokstaven. Måste vrida om högerhanden för att högerställningen ska bli bra o det ska bli en ok sluta. Tyvärr blir de 4-mässiga pga för lite tvärning. Bakdelsvänd. var sådär, hyfsat, men han kan bättre. Fria skritten ska jag ha lite mer kontakt så att halsen hålls rundad. När jag ökar galoppen på långsidan måste jag markera ög bättre till samlade galoppen. Räta upp mig!
Bågarna o enkla bytet blir sådär. Ibland får jag till en bra ög, men oftast blir det mellanliggande travsteg o därmed underkänt:(
Ökade galoppen är hyfsad, inte lika platt längre. Mellantraven mot domaren är det värsta på hela programmet o den var sned...

Fick massor av bra tips för att förbättra mig som jag ska öva på.
Efter att jag hade ridet programmet blev Disco superfin, lätt i framdelen o självbärig! Underbar! Kunde tom göra 2 fina enkla byten. Marianne tyckte det var kul att se honom så fin. Som om han kommer in i andra andningen. Han är en dröm att rida när han kommer dit. Hur ska jag göra för att komma dit snabbare tro?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar